Collaboration with Haier

Qindle Innovation & design start een samenwerking met het R&D centre van Haier in China. In nauwe samenwerking met het cooling & freezing team in Qingdao is Qindle een project gestart dat resulteert in onderscheidende product proposities voor de Chinese markt.

Haier is één van ’s werelds grootste merken op het gebied van huishoudelijke apparaten. En zit midden in een transformatie van een traditionele witgoed producent naar Global Leadership op het gebied van ‘connected’ products en services voor consumenten thuis en op het werk.

Online je verse dagelijkse producten zoals vis, vlees, groenten en fruit bestellen groeit onvoorstelbaar snel in China. Consumenten geven een steeds groter percentage van hun inkomen uit aan lifestyle services. Met een opmerkelijke focus op gezondheid, familie en duurzaamheid.

Dit vraagt om een nieuw rol van huishoudelijke apparaten in het dagelijkse leven van consumenten. In nauwe samenwerking met Haier design en UI/UX teams is Qindle Innovation & design gestart met interviews bij consumenten thuis om nieuwe inzichten op te halen. In co-creatie sessies met deze consumenten zijn deze inzichten getoetst en is gezamenlijk gewerkt aan tastbare oplossingen op het gebied van koelen en vriezen van voedsel.

Een koelkast en vriezer zijn in Europa basis functies die we in onze keuken proberen te verbergen. In China zijn dit producten die een centrale rol spelen in het dagelijkse huishouden: het bereiden van drie complete maaltijden per dag en de gezondheid en persoonlijke voorkeuren van drie generaties in één huishouden.

Qindle Innovation en design werkt met een team van design researchers, industrial designers en engineers aan deze onderscheidende product proposities die een tastbare positieve impact hebben op het dagelijkse leven van Chinese consumenten. Van inzicht naar tastbare product oplossing.

Fonk online article >

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.